❤ Mun Euroviisut 2023 ❤

Heipähei! <3

Tässä postauksessa kerron vähän jotain randomia sekä tärkeimmän - mun top 10 vuden 2023 Euroviisujen biisiä! Täältä voitte lukea perustietoja Euroviisuista, jos ette tiedä. :D

Mä laitoin jokaiseen biisin linkin, eli biisistä klikkaamalla pääsee kuuntelemaan kyseisen biisin. :D


Kuva: Mesta


Viisuhullu?

Kyllä, kyllä ja KYLLÄ. Mä olen täysin haltioitunut Euroviisuista. Viime vuonna olin tuskin kuullut niistä. Mutta tänä vuonna mä rakastuin niihin. <3 Euroviisut on huikea tapahtuma, musiikkikilpailu, joka yhdistää Eurooppaa ja tuo iloa ja tietynlaista hyvää kisajännitystä esim. Ukrainan sodan ylle (jonka pitäis jo loppua.. ):).

Mä ihan oikeesti tärisin, kun katsoin Viisuja. Mua jännitti ihan kauheasti. Ihan kuin itse olisin menossa esiintymään! 😂 

Vaikka tuo Euroviisuyö oli niin rasittava yö, se oli myös kevääni paras, enkä ikinä varmaan unohda sitä - ensikertalaisen Euroviisut. <33



Top 11 lempibiisini - ei järjestyksessä

Joo, TOP 11! Se johtuu siitä, että mulla oli alun perin kymmenen, mutta mä meinasin unohtaa Tsekin kokonaan. Enkä mä voi jättää sitä välistä. :)
Ja siksi ei järjestyksessä, koska toi järjestys muuttuu koko ajan. Ja sanonpahan vain, että ensi viikolla vihaan joitain näistä biiseistä tai jotain... XD Eli nää on vaan randomissa järjestyksessä. :)



Suomen edustaja, Kaalikääryleemme! Hän sijoittui kauniisti toiselle sijalle, mutta ansaitsee voiton sieluissamme. :) Tästä kappaleesta ollaan montaa mieltä, mutta mä olen ehdottomasti sillä kannalla, joka sanoo "varmaan paras Suomen edustaja ikinä"! Cha Cha Cha:n sanoista en tykkää, mutta tää on vaan niin tarttuva biisi ja väkisinkin mieleen tulee miljoona pilaversiota! (Julkaisen jotain niistä täällä joskus. ;)) En nyt sanoisi, että tää menee muiden Euroviisubiisien yli, mutta ei todellakaan huono. 💚



Vuoden 2023 Euroviisuvoittaja!! Onnea miljoonasti Loreen! Tämä oli Suomen ohella yksi ennakkosuosikeista. MUTTA kun Euroviisujen voittaja, eli tämä biisi selvisi, kauna Ruotsille ainakin täältä Suomesta kasvoi. Lähes kaikki tuntemani ihmiset eivät tykkää Tattoosta yhtään, ENÄÄ. Ruotsille ollaan äärettömän vihaisia, varmasti moni teistä lukijoistakin on ainakin vähän. :) Mutta Ruotsi ansaitsee tän voiton. Ihan totta!! Tattoo on henkeäsalpaava biisi, vaikka muistuttaa Loreenin aiempaa Euroviisuvoittajaa, biisiä nimeltä Euphoria. Tattoo on mun sydämessä nyt ainutlaatuinen. Vaikka halusinkin niin kovasti Suomen voittoa, niin silti tää biisi todella on voiton arvoinen. MÄ TIEDÄN, ETTÄ VARMAAN KUKAAN TEISTÄ EI OO SAMAA MIELTÄ. Mutta mä olen tätä mieltä ja en pelkää sanoa sitä kaikille. 😤 Sori, en tarkoita olla agressiivinen. Mä vaan haluan kertoa teille, että mä uskallan olla tätä mieltä mitä olen, ja Loreen on ihana <33



Niin ihana biisi. Niin ihana, että mä itken toisinaan kun kuuntelen tätä. Sota-aiheet saa mussa kauheesti tunteita, ja tänkin biisin sanat pamahtaa jo niin syvälle sydämeen, että koko esityskin muuttuu. Tää on varmaan eka biisi ikinä, jossa mulle sanat merkkaa eniten - mä yleensä välitän eniten sävelistä yms. Mä en muista, monnenneksi tää tuli, mutta ansaitsisi enemmän suosiota, vaikka onkin jo suosittu. :D

Tää ei liity aiheeseen, mut kun me katsottiin historian tunnilla ekasta maailmansodasta jotain videota, mä meinasin alkaa itkemään. Mikä järki ihmisillä on sotia, tappaa muita ihmisiä?? Mä en pelkää sotaa, mutta mä säryn kun ajattelen sitä.



Energinen, mutta kaunis biisi. Tykkään paljon ja kolmas sija on ehdottomasti ansaittu Israelille! Sanokaa jos muistan väärin. :) Tässä biisissä miinusta on se, että mä en tykkää siitä kohdasta, jossa toistetaan "You wanna see me dance? You wanna see me dance? YOU WANNA SEE ME DANCE? Watch me". Tuon jälkeinen tanssikohta on mun mielestä vähän yli, mutta okei, ei se tätä biisiä pilaa. :D



Aah, mun suosikkiaihe! Jos pitäisi kertoa Euroviisujen top 3, tää varmaan kuuluisi siihen. Tästä biisistä mä höpötän koko ajan, vaikka voisin sen sijaan puhua jostain noista edellisistä biisesistä, jotka on myös yhtä lailla lemppareita. Tää biisi on vaan niin mieleenpainuva, ainakin mulle. Rakastan tätä biisiä, joka on ihme, koska tässä ei oo englannin kieltä ja onhan tää aika... ainutlaatuinen. Musta Soarele si Lunan esitys on vaikuttava. Ja se huilu-ukko! Se on siisti ja huilun ääni on kaunista. :D Tykkään toooosiiii paljon!



Tää biisi ei oikeastaan oo kauhean erikoinen, mutta tykkään silti! Tarttuva biisi ja kertosäe ainakin! Kertosäkeestä mä tässä pidän eniten, se jää päähän (kuten moni muukin tän vuoden biiseistä). :D Jotenkin hauska ja energinen. Ei oikeestaan muuta sanottavaa. :D



Tää jäi selkeästi vähemmälle huomiolle. Mutta silti ihana biisi! Ja ihanat sanat. "Tonight we are one, We are one, When we rise, we rise like the sun, When we go down, we go down, we go down." Lauluääni on jotenkin "rakeinen" mun korvaan, mutta muuten tykkään tosi paljon. :) 



Aika kiva biisi, muistuttaa vähän Keiran No Business On The Danceflooria, eikö? Itse asiassa on tullut kuultua montakin tän tyylistä biisiä, mutta tää on silti hyvä. :D TAAS KERRAN tarttuva kertosäe, joka jää päähän pitkäksi aikaa, ellei kuuntele jotain muuta Viisubiisiä! :D



Yllättävän hyvä biisi!! Ja TAAS KERRAN jää päähän helposti. Laulajan ääni on ihana ja ihana biisi. Ja tän nimi herättää tunteita - "särje särkynyt sydän". Kun tätä kirjoittessa kuuntelin tän taas, mä aloin arvostamaan tätä enemmän. Solo ja We Are One on kyllä hyviä, mutta tää saattaa jopa mennä niiden ohi! Niin kaunis....

Okei nyt tää biisi loppui ja Soarele si Luna alkoi soimaan, joten jätetään tähän. :DD



Totta kai tämä pääsee listalleni!! Tämä biisi löytyi ennakkosuosikeista ja ansaitsee kaiken huomionsa. :) Eikös Norja sijoittunut tällä viidenneksi? En olisi ihmetellyt, jos tämä olisi sijoittunut top 3:een. Mahtava, just oikeanlaisen tunnelman omaava biisi. Rakastan tätä biisiä, vaikkei olekaan ihan ykkönen. Ja Alessandra tossa videossa on niin tyylikäs - <3



Ekaksi pisteet siitä, että tää on tyttöyhtyeen biisi! Ja toiset pisteet omaperäisyydestä, sillä tässä biisissä on neljää eri kieltä: Tsekkiä, Ukrainaa, Englantia ja Bulgariaa! Energinen biisi (taas... XD) ja esitys lavalla oli vaikuttava. Mä tykkäsin siitä kädestä, joka oli siellä taustalla. Tietäjät tietää. :D Tää biisi voisi tietysti olla myös vähän vielä energisempi kertosäkeestä... XD Eli tykkään, vaikka monet noista muista biiseistä on parempia!



***

Kiitos kun luit! <3 Laita ihmeessä mulle tieto, mistä sä tykkäät eniten! Ja olisi myös kiva kuulla teidän mp Tattoosta, sillä mä etsin epätoivoisesti tyyppiä joka olis mun kanssa samaa mieltä. XD

Ps. Teidän laittamien biisien arvostelit tulee pian - mun pitää vaan siirtää tekstit tänne ja kuunnella vielä ihan muutama biisi. :)



Kommentit

  1. Eka! Mä en oo kuullut noita kaikkia, enkä oo euroviisuhullu, mutta kiva postaus silti. 😃

    VastaaPoista
  2. Kiva postaus! Samoja lemppareita meiltä löytyi kolme: EHDOTTOMASTI My Sister's Crown, Unicorn ja Watergun. Watergunista pitää sanoa vielä, että mä rakastan kantaaottavia biisejä, ja siinä on niin tärkeä aihe ja vielä ihana biisi muutenkin, joten voiko siitä olla tykkäämättä? :) Mun lemppareita oli myös Serbia (siltä varalta että säKÄÄN et muista, se on Samo mi se spava - Luke Black), Armenia, Itävalta ja Tanska vaikka se ei päässyt finaaliin. Ja harmi sullle, mutta mä en tykkää Tattoosta enkä oo koskaan tykännytkään :D Mäkin tykkäsin kattoa Euroviisuja, ja varsinkin finaali oli jännittävä – nyt vähän harmittaa kun Viisut on ohi, vaikka mä en olisi arvannut sitä 😅 No joo, näin päättyy mun jättikommentti, kiitos heiiii :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljonn! 💖 Jees, samoja löytyy 💪
      Joo, mäkin rakastan Watergunissa tuota. :D
      Mä en muista tarkalleen Serbiaa, mut mö muistan miltä Luke Black näyttää. Mulla on valokuvamuisti mut muut unohtuu. :D Tanskan mä muistan! Okei, sun mielipide. :)
      NO JEP, Viisut meni liian nopeesti.. :(

      Poista
    2. PERHO MITEN, Samo mi se spava on järkyttävä korvamato😂😂😭😭

      Poista
    3. Haha, en oo kuullu sen biisin kuin ehkä kahdesti eikä oo jääny päähän 😌😂

      Poista
  3. Kirjoittelija16 toukokuuta, 2023

    Jes, arvasin että tällainen postaus on tulossa, ja kiva kun tuli!😀🎶 Olen kuullut osan noista, mutten kaikkia, enkä ole katsonut kokonaan Euroviisujakaan. Ja minäkin tykkään Loreenin Tattoosta paljon, ja ymmärrän miksi se voitti, joten et ole ainut! Kuitenkin vilpittömästi toivoin, että Suomi olisi voittanut!🥲🎵

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kiitos 🎶💙 OIKEESTI?! Jes en oo ainoa 🤯💪🥳 Kiitos kommentista 🎶🎶

      Poista
  4. Ihana kuulla sun lemppareita, oli aika monta samaa! :D Mun suhde Tattooseen on vähän epäselkeä - joskus pidän siitä ja joskus inhoan sitä (tosin epäilen vahvasti että mun kilpailuhenki viisujen aikana myös vaikutti asiaan, totta kai tavallaan ärsyttää ettei Käärijä voittanut, mutta tavallaan jotenkin myös hyväksyn sen). Cha cha chasta pidän todella, se jää tosi helposti korvamadoksi ja tykkään sen viboista ja rytmistä - ylipäätään tykkään koko biisistä. Norjan Queen of Kings on kanssa tosi ihana, se sen kertsi on jotenkin niin mahtava :)
    Ei muuta ku ens euroviisuja (ja sitä ennen UMK:ta) odottelemaan! 🧡🧡🧡🧡🧡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos mielipiteestä 💪🧡🩵 Joo, yleisöhän ihan karju Cha Cha Cha:ta.. :') Jep, pitäisköhän aloittaa laskenta...? Okei en tee niin 😂🧡

      Poista
  5. WAU, IHANAA, MAHTAVAA!!! Meidän suosikit on siis lähes TÄSMÄLLEEN samat, sä osaat vain niin pukea mun ajatukset jokaisesta sanoiksi: Varsinkin Irlannin, Kyproksen ja KAIKKI... En kestä, pitää kirjoittaa EPK:n top 10 uusiksi😂 Ja on Tattoo hyvä biisi mutta kun Loreen... Mulla menee tunteisiin sen kanssa:,) Ja nyt ihan suoraan sanottuna: Haluisitko sä tehdä mun kanssa yhteisen kohdan EPK:hon vielä, tai erilliseksi postaukseksi? Jos sä et pääse takaisin MS:ään tai jotain on sen kanssa, voitaisiin kirjoittaa se yhdessä Docsiin, (jos se on ok) koska meillä molemmilla on selkeesti ammennettavaa Viisuista vielä niiden jälkeenkin. Mitäs muuta... Ihanaa, että sä innostuit myös Viisuista, mun ilme oli tyyliin 🥹 kun luin tota alkutekstiä, on niin ihanaa saada joku jonka tuntee tänne yhteisöön:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. KIITOS TÄSTÄ PALJON 💖💪 Oh jes, samiksia tässä asiassa. :D Ymmärrän, vaikka toivoisin et kaikki ei vihais Loreenia. 😂🙈
      TACO MITÄMITÄ.. TOTTAKAI HALUAN!! Tehtäisiinkö MS:ään erikseen postaus siitä, jos käy? Mä linkkaisin sen tänne sitten :DD Vaikka oonkin tällainen "Viisualoittelija", Euroviisuista on annettavaa ja paljon 🤪

      Poista
  6. Hihii, mäkin aloin vasta tänä vuonna seuraamaan euroviisuja :D Ja musta tuli uus fani :) Okei se johtuu kyllä varmaan Kärtsäristä mut kyitenkin :))
    - Cha Cha Cha – rakastan 💚 En tiedä, jos tämä ei olisi viisubiisi ja näin legenda, mutta tällaisena mä sitä rakastan. Kaalikääryle niin symppis ihminen ja kuule, mä meinasin alkaa aidosti itkemään kun katson niitä kaikkia haastatteluja jotain kun kaikki laulajat menivät halaamaan Käärijää <3
    - Tattoo on liian yliarvostettu. Siis oikeasti. Ei se olisi voittanut ilman nimeä ✨Loreen✨. Ja mä uskon tähän teoriaan, että ens vuoden viisut järjestetty Ruotsiin Abban 50v-juhlan takia. Siis ihan hyvä biisi, mutta EI. EI. EI. Ja muutenkin plagioitu. Okei, ainakin pari kohtaa. Ei tälle nyt varmaan mitään tapahdu, mutta silti.
    - Watergun ❤️❤️❤️ Sanoitukset liian ihanat en kestä äääää!!
    - Unicorn. Tykkään yllättävän paljon. Ekalla kuuntelulla oli vähän laimea, mutta mä aloin tykkäämään tästä. Kai se on pronssinsa ansainnut :D
    - Moldova. Näyttävä biisi :D Ihan kiva :) Oikeasti siis. Sellanen perus. Ei ihan mun lemppari.
    - I wrote a song. AIVAN LIIAN ALIARVOSTETTU. Joo kyllä, ihan perusbiisi, mutta jotain siinä silti on. Ainakin tarttuva melodia. Mä en ymmärrä miksi tästä ei tykätä… Esim kun me katsottiin viisuja, meidän kisakatsomo oli sitä mieltä että en tykkää. Minä siinä vieressä sitten ajattelemassa, että MÄ TYKKÄÄN :)
    - We Are One. Oon kuullut vaan kerran enkä muista melodiaa :) Kai mä taisin tästä tykätä :)
    - Solo. Siis mä tykkään oikeasti. Voimaannuttava biisi. Taas aika tavallinen, mutta mä olisin antanut tälle hyvät pisteet!
    - Kypros. Joo nyt alkaa vähän keskittyminen herpaantumaan kirjoittamisessa, mutta siis tykkään :))
    - Norja <3 Alessandra on niin kaunis ja ihana ihminen. En pääse yli siitä hetkestä kun Alessandra kuuli pääsevänsä finaaliin viimeisenä. Se helpotus. Ja se biisi on kultaa.
    - Tsekki. Nooh, pinkkejä nukkeja… Siis ihan ok. 2,5/5. En tiedä. Ei mun lemppari :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihanaa kuulla :D
      Joo Käärijällä on niin uhmakas esitys Cha Cha Cha:ssa, mut samalla se on just tollanen symppis. 💚
      Selväselvä, kunnioitan sun mielipidettä Loreenin suhteen :))

      Kiitos tosi paljon tästä kommentista, oli ihana 💜

      Poista
  7. Eräs lukija...18 toukokuuta, 2023

    Mä olen nyt kapinallinen enkä arvostele tässä kaikkia kappaleita :D Sanon vaan, että Watergun, Tattoo, Bridges, My Sister's Crown ja Who The Hell Is Edgar oli ✨️UPEITA✨️, vaikka ne ei tainnut kaikki olla tässä. Ja tietysti Norja! 💙💙

    SÄ OLET AINOA MUN TUNTEMA IHMINEN, JOKA TYKKÄÄ SOARELE SI LUNESTA. SE ON IHANA. EN SIIS OO AINOA, JOKA RAKASTAA SITÄ. ❤️ Mä olen opetellut noin puolet sanoista ulkoa, vaikka en ees tiedä, mitä kieltä ne on xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha ei tarviikaan. :D
      Eli tykkäät Tattoosta 😱🤩💙 Ja Who The Hell Is Edgar on myös hyvä, muttei päässyt mun suosikkeihin. :)

      OI JEP! ❤️ Mäkään en tiedä mitä kieltä se on, mutta koska se on Moldovan esitys niin ehkä se on moldovaa. 😂 Lähes kaikki mun tuntemat ihmiset pitää Soarele si Lunaa "ihan ok"na, mut toooosiiii ihanaa etten oo ainut sen rakastaja!! 😍

      Ja tottakai kiitos koko kommentista <3

      Poista
    2. Hei! Taidan olla vähän mattimyöhäinen, kun kommentoin tähän vasta nyt, 2kk julkaisun jälkeen? No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan!! Mutta tässä olisi oma mielipiteeni jokaisesta mainitsemastasi biisistä:

      - Cha cha cha
      Aluksi inhosin tätä biisiä, ja oletin ettei se pääse edes finaaliin. Mutta Euroviisuissa - kun kuulin muutkin biisit - aloin tykätä Suomen biisistä! Se vain erosi hyvin joukosta, ja mielestäni sillä oli hyvät mahdollisuudet voittoon heti alussa. Nyt kyllä harmittaa, kun se ei voittanut... :(

      -Tattoo
      Totta puhuen, myös ennen Euroviisuja en pitänyt tästä.. Ei vain oikein ollut minun tyyliäni. Mutta kun se voitti, aloin miettiä mitä hyvää siinä oikein oli. Ja sitten, kun kiinnitin huomiota yksityiskohtiin, pidänkin siitä! Loreen on kyllä voittonsa ansainnut, vaikka se estikin meidän mahdollisuudet siihen.

      -Watergun
      Siis en oikein tiedä mitä sanoa. Niin ihanat sanat ja rytmi. Ja arvostin erityisesti sitä, että kun laulussa edettiin ja myös ääni korkeni. Tässä oli mielestäni paljon voittaja-ainesta. Aivan ihana biisi! <3

      -Unicorn
      Rakastan tätä biisiä! Olen ainoa perheessäni, joka osaa arvostaa sitä. Hyvät sanat, hyvä aihe, hyvä melodia... Ainoa miinus on se tanssikohtaus... En tykkää siitä sitten yhtään!

      -Soare si luna
      Sijoittuu ehdottomasti top3:een! Siis niin älyttömän hyvä rytmi! Ja huilun soittoa olen aina rakastanut. <3 Kaiken lisäksi osaankin vähän tuota kieltä ;)

      -I wrot a song
      Ihmettelen vain, miten ihmeessä tästä ei tykätty!!?? Lauluhan oli täydellinen!

      -We are own
      Okei, nyt rehellisesti... Tämä oli ehkä lempibiisini kaikista! Miten helkutissa se ei päässyt finaaliin??? Aivan uskomaton biisi kokonaan! Hyvät sanat, hyvä rytmi ja kaikki!

      -Solo
      Siis tästä mä oikeesti tykkään. Niin tarttuva melodia. Tämä biisi on kuin luotu minulle! Love it <3

      -Break a broken heart
      Loistava biisi sinänsä, mutta ei ehkä mun makuun. Siis ehdottomasti sisältyy lemppareiheni ja varsinkin se "You can't break a broken heart"-kohta, tulee jäämään mieleen.

      -King of the kings
      Olen ehdottomasti suuri Alessandran fani ja rakastan tätä biisiä yli kaiken. Niin kaunis ääni ja hyvät sanat <3 Myös taustatanssijat olivat upeita!

      -My Sister's Crown
      En keksi muuta sanottavaa, mutta hyvä biisi!


      Okei, ehkä tykkään kaikista. 😂😂 Kaikki ovat ainutlaatuisia ja hyviä biisejä. Itse olisin lisännyt tuohon listaan vielä ainakin Maltan, Belgian ja Viron. Mutta hyviä mielipiteitä kumminkin!

      Poista
    3. Olen Myräkkä Testimadosta!

      Poista
    4. Jep, parempi vähän myöhään kuin milloinkaan ;D
      Oi ihanaa kuulla sun mielipiteet :D
      Mä jotenkin oon ajatellut ettet sä oo mitään musiikki-ihmisiä mut luulin kai väärin? <3
      Mun mielipiteet on jo muuttuneet, eli nyt tykkään myös Itävallan ja Slovenian biiseistä :D
      Kiitos <33

      Poista
    5. Ennen en kuunnellutkaan juuri yhtään musiikkia. Mutta sitten päätin katsoa tämän vuoden Euroviisut ja tutustuin vielä muidenkin vuosien biiseihin. Ja kun löysin jonkun kiinnostavan sellaisen, etsin lisää sen taiteilijan biisejä, ja nyt olenkin jo melkoinen fani!

      Poista
  8. Niin, ja lisäisin vielä myös Itävallan Who to hell is Edgard:in tuonne listaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on hyvä biisi :)
      Mutta se kirjoitetaan Who the hell is Edgar ;)

      Poista

Lähetä kommentti

Hei, sanoitatko mulle kohta kommentin? Se saa sisältää lyhyitä ja pitkiä säveliä ja ihan mitä vain keksitään. Kiitos jo etukäteen. <3

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Alessandra ♡

Kunnelluimpaa musiikkiani kautta elämäni

Samaistuttavia säveliä