Samaistuttavia säveliä

Moii taas :)

Tiedätte, että joidenkin kappaleiden sanat koskettavat just teitä? Voitte samaistua täysillä?

No, mä kuuntelin muutamia biisejä ja poimin paljon just mulle samaistuttavia kappaleita. Jotkut koskettaa enemmän, jotkut vähemmän. Mut joo, toivottavasti pidätte <3

Ps. Luvassa suurimmaksi osaksi aika tunteellista musiikkia, koska no lol mun elämä ei todellakaan oo mikään ilon keskipiste. Mä... Mä haluaisin kertoa teille kaikille kaikesta. Kaikesta siitä... Siitä... Mut en mä varmaan edes saisi. Mut no whatever, postaukseen <3

Kuva: Pexels


Breakaway - Avril Lavigne

Hahaa, tottakai Avrilia piti tunkea tännekin :D Mun uusin intohimo musiikin suhteen. Rakastan Avrilin musiikkia. Ainakin toistaiseksi. 😝

Niin hyvä biisi ja ääh samaistun täysillä :D Ja tää ei oo mikään surullinen biisi, mut saatte sellasia kohta... :P


Puhu äänellä jonka kuulen - Happoradio

Mä olen toi tyyppi "kelle tota lauletaan". En toi "kertoja". Mun se pitäis puhua irl äänellä joka kuullaan. Ja mä olen monimutkainen kartta. :P


Arcade - Duncan Laurence

Tän biisin mä laitoin tänne oikeestaan vaan siksi, et (pieni) osa tästä on tosi samaistuttavaa ja tää on tosi ihana biisi. :)


Mä mietin sua - Ida Paul & Kalle Lindroth

Ei ihan todella samaistuttava biisi, mut tarpeeksi kuitenkin. Mä tosiaankin mietin häntä. Ja monta muutakin tyyppiä. Mulla on monta tyyppiä joita mietin jatkuvasti. Ja tää biisi on ihan kaunis ja jotenkin rakastan tän kertosäettä <3


Say Something - A Great Big Word, Christina Aguilera

Auts tää on niin todentuntuista...

Rakkaus on aika julma peli ja sitä on vaikee pelata ainakin ekaa kertaa... Kaunis kappale, vaikkei mikään paras todellakaan.


Aamun kuiskaus - Stella

Moni on varmasti kuullut tämänkin. Aika kiva ja tykkään tästä "rockvivahteesta" :D

Hmm ei kai muuta sanottavaa just tästä :)


Bad Liar - Imagine Dragons

Täydellidyyttä lähentelevää. Oikeesti.

Niin nostalginen mutta toisaalta uusia tunteita herättävä biisi. Mä en itse tiiä oonko kovin huono valehtelija, koska yleensä mun silmistä näkee totuuden. Mut silti tää 👌<3


Kuolevainen - Johanna Kurkela

Apua. Nostalgiaa. Joskus (en muista millon) rakastin tätä biisiä ja kuuntelin koko ajan.

Tän biisin sanat kuvaa yksinäisyyttä ja tälleen. Mut en mä niin yksinäinen oo et tää olis mulle täydellisen samaistuttava. Mut silti tää biisi aiheuttaa mussa paljon.


Outsider - Rachel Grae

Jokainen sana tästä biisistä kuvaa mun elämää lähes täydellisesti. Oikeesti. Teille kaikille tietysti tulee musta tietynlainen vaikutelma. Mut no... En mä olen ihan sitä mitä te näätte. En kerro valheita. Mut silti. :)

Ihana biisi, rakastan. <3 Ihana melodia, ihanat koskettavat sanat ja ihana laulajan ääni. <3


***


Samaistutteko? Oks teillä itsellänne jotain omia "tällasia tunnebiisejä"? :)

Ja toivottavasti piditte postauksen lukemisesta <3

Ps. Kuunnelkaa Avril Lavigneaaaa :33

Kommentit

  1. Tosi hyvä postausss!! Joo, tämä musiikkitietämykseni on todella suuri - tunsin vain arcaden xd. Mulle semmoisia tunnebiisejä on ainakin the ballet girl ja anna mennä lennä. Aion huomenna kuunnella noita biisejä :DD, hihi!
    Ja myös Avril Lavigneaa, hihii!
    Sori, oon vähän sekasin tänään....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoooosss!! :) Ei se mitään - sähän voit kuunnella vähän lisää kaikkee ;)
      Kiva kuulla :D
      Jeeeaa tosi ihanaa kuulla :D
      Sekasin kannattaakin joskus olla <3

      Poista
  2. Taivaanhehku21 elokuuta, 2023

    Tosi ihania ja kuuntelen loput myöhemmin, pari näistä on mullekin aika tärkeitä, tai siis et niillä on sellainen syvempi merkitys <3

    VastaaPoista
  3. Ihania, ja vaikka en oo lähiaikoina jaksanut kommentoida blogeihin kovinkaan paljon (pahoittelutD:) niin tähän oli pakko, koska JUST TÄTÄ ASIAA OON NIIN MONELLE YRITTÄNYT SELITTÄÄ. Näihin en ehkä niinkään samaistu vaikka osan tiesinkin (Arcade voitti toki Euroviisut vuonna 2009 edustaessaan Alankomaita;D) mutta mulla on vaikka kuinka paljon sellasia biisejä jotka tuntuu kuvaavan mun elämää täsmällisesti. Esimerkiksi, tällä hetkellä Favorie Part Of Me - Astrid S, tuntuu ehkä eniten samaistuttavalle - vaikka on niitä muitakin. Still Into You Paramorelta on myös tavallaan sellanen biisi, mutta vähän eri näkökulmasta. Joka tapauksessa, tiiän tunteen, ja mulle saattaa varsinkin tulla vaan sellasia samaistumis-puuskia yhtäkkiä johonkin biisiin, millanen se ikinä onkaan. Huh, outoa kirjottaa romaanikommentti pitkästä aikaa, mutta musiikista nyt riittääkin aika paljon puhetta.. Mistä puheen ollen, ei koskaan tehty sitä ESC-postausta, haha😂 Ai joo, ja tällä postauksella on ihana nimi!! PMM:n nykyinen ulkoasukin (tummanvihreä) on aivan ihana<3 Ja onnittelut, Alessandra-postaus on sun blogin suosituin postaus tällä hetkellä, ihan syystäkin (*mieleen tulee vaan Alessandra Barbie-asussa* 😂😭) mutta ööh joo toivottavasti saat jotain selkoa tästäkin romaanista:D

    VastaaPoista
  4. Jälleen kerran loistava idea ja hyvin toteutettu postaus! Ite en kylläkään tunne noista mitään muuta, kuin Acraden, joka on tällä hetkellä kaikkien aikojen paras laulu Euroviisuissa!! (Ja muuten, Taco, se oli vuonna 2019, eikä 2009. Alexander Rybak voitti vuonna 2009)

    Mutta kuuntelen nuorten sitten joskus. Itse rakastan hieman tunnelmallisia lauluja, joten uskon että noi kaikki on hyviä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. *kauhistuu* Voi ei, kirjoitin tietysti väärin D: mutta Acade on kyllä hyvä;)

      Poista
  5. En tiedä useimpia näistä, mut hyvältä vaikutti! Tosi kiva postausidea, tosin sä oisit voinut kertoa näistä lauluista vähän enemmänkin.

    JA HYVÄ KUN SATUIT KYSYMÄÄN. Mä en tiedä samaistumisesta, mut joidenkin laulujen tarinat/sanomat vaan on tosi koskettavia, joten tässä on sulle kiva pieni lista:
    Kids Aren't Alright ja Days Go By ja Self Esteem - The Offspring
    Kryptonite - 3 Doors Down
    All Apologies - Nirvana
    Dream On - Aerosmith
    Don't Cry - Guns N' Roses
    (Don't Fear) The Reaper - Blue Öyster Cult
    Everlong ja Learn To Fly - Foo Fighters
    Rock 'n' Roll Suicide - David Bowie
    Redundant - Green Day
    New Year's Day - U2
    Lake of Fire - Meat Puppets (tai Nirvanan cover)
    Ever Fallen In Love (With Someone You Shouldn't've?) - The Buzzcocks
    Song 2 - Blur
    Mad World - Tears For Fears
    Send Me An Angel - The Scorpions
    Losing My Religion - R.E.M
    There Is A Light That Never Goes Out - The Smiths

    Ja ai niin, tää blogin uus ulkoasu näyttää tosi kivalta! (Ainakin mä muistelen että se on uus... 😅)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Hei, sanoitatko mulle kohta kommentin? Se saa sisältää lyhyitä ja pitkiä säveliä ja ihan mitä vain keksitään. Kiitos jo etukäteen. <3

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Alessandra ♡

Kunnelluimpaa musiikkiani kautta elämäni