Jos olisin laulu


Moi ihanat <3

Siis anteeksi ihan liikaa, että postausvälini... Okei, ei tää oo mikään postausväli, sillä edellisestä postauksesta on... Kuukausi... *Itkua* Mulla on ollut tässä pieni tauko siis, täysin vahingossa. Oon yrittänyt kirjoittaa jotain, mutta sanat ei vaan tule... :( Mutta nyt pääsin taas vauhtiin! Ehdottakaa pliis postausideoita, jos teillä on <3

*Muistaa Eräjorman kommentin jossa on miljoona postausideaa ja itkee onnesta*

Tämän postauksen aiheena on, millainen MÄ olisin, jos olisin laulu! ✨


Kuva: Aesthetic Wallpapers - Pinterest


Voisin olla kappale täynnä instrumentteja, mutta jotenkin sieluni antaa heti vastalauseen. Se sanoo: "Ei, sä oot kyllästynyt olemaan vaiti ilman sanoja. Sä tarvitset sanoja, sä ansaitset täyttää laulun niillä tuskaisilla sydämesi sanoilla!"

Joten olisin siis LAULU.

Mietin, miten pitkä laulu olisin. Varmaan 3 minuuttia ja 5 sekuntia, se olisi oikein hyvä. 3 ja 5 on mun onnenlukuja. :D

Olen aika haaveileva ja uppoudun helposti kaikkeen turhaan liian pitkäksi aikaa. Ja siksi alkusoitto ennen sanoituksien alkamista olisi pitkä. :D

Kappale alkaisi ehkä kevyillä kosketuksilla pianoon. Ei mitään erikoista. Ihan perus biisi tästä tulisi, saattais miettiä kun kuuntelee tota alkua. Mutta ei.

KOSKA SITTEN JYRÄHTÄÄ!

No ei oikeesti, mutta rytmi alkaa päästä valloittamaan kappaletta ja olis kiva tunkea siihen viulukin haha. :D

Sanoituksista en tiedä, mutta ne voisivat käsitellä jotain mysteeristä juttua ja pimeyttä, mutta myös valoa joka lennähtää joskus esiin verhon takaa.

Verho. Mä olen Verho. :))

Kertosäe sitten... Melko rauhaton ja rytmikäs, luulen. Sellainen mä olen - hiljainen murehtija, mutta aina kun ollaan pääsemässä asian ytimeen, olen rauhaton ja määrätietoinen. (Ainakin sisäisesti.)

Sitten tullaan toiseen säkeistöön. Alkaisi jälleen hiljaa, mutta kuitenkin se säilyttää tietynlaisen... vetovoiman. You didn't understand, did u? 😂

Kertosäe taas, kuten arvata saattoi. :)

Päästään C-osaan! Usein C-osa sisältää jonkun soolon tai muun tunnelmallisen kevennyksen, joten sitä saa tänne mun biisiinkin. :D Ja koska olen kitara-addikti nykyään, kitarasoolo on ainoa hyvä vaihtoehto. :D Ei, ei sellainen rock'n'roll -kitarasoolo, vaan... Kevyt, tunnelmallinen valmistelu...

...KOLMANTEEN KERTOSÄKEESEEN!

Ja sitten tulee dramaattinen mutta kaunis loppu, jonka jälkeen 4/5 yleisöstä taputtaa. :)


Mä itse rakastan sitä, kun useissa lauluissa tarina kulkee koko ajan eteenpäin, kuin romaanin lailla. Ja mun elämän omassa laulussa se kulkee läpi myrskyjen (kertosäe) ja hiljaisten, vaatimattomien hetkien (säkeistöt). Ja tietysti kahlataan kitarasoolon yli, jonka voisin nimeltä... ✨Luovuuden ajaksi✨


Voisin tässä tän postauksen pikatarkastuksella vain todeta, että mä biisinä ei ehkä olisi kauheen mieluista kuunneltavaa kovin monille haha 😂


Okei, luulen ettette ehkä kunnolla pysyneet perässäni koko postauksen ajan, muttei se mitään. :)) Mun sisäinen ✨LuOvUuS✨ pääsi valloilleen ja sitä mä tarvitsen joskus, kuten kaikki me, eikö? <3

Kommenteissa saa kertoa mielipiteen, ehkä jotain postausideoita ja olisi kiva kuulla yksi tai muutama lause siitä, millaisia TE olisitte biisinä! <3

Ps. Se kuka laskee kaikki tässä postauksessa olevat tähdet (ei lasketa kuvaa), saa ilmielävän kanaemojin! 🐔❤️😂

Pps. Alan olla huolissani itsestäni.. 😭😂


Kommentit

  1. Heihei, mä haluan tulla tekemään tuota laulua sun kanssa! :D S ä v e l l ä s e ! Siitä tulis varmasti tosi hieno ✨ Joo, tykkäsin postauksesta ja tosi hyvä ideakin! Huomaa että sä oot tehnyt tän tosi huolellisesti <3 Noita tähtiemojeita oli 17 :D Saisinko mä tehdä samanlaisen MM:ään? (Musiikkimaja) Tottakai mä sitten kerron keneltä idea on saatu :)

    ...Biisinä mä varmasti olisin joku 20 minuutin progepläjäys, jossa on monta erilaista osaa 😂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi hyvä idea!! :D Harmi vaan mä oon huono säveltämään, keksin vaan jotain satunnaisia toimivia pätkiä... Kiitos <33
      Ja tähtiä ei ollut 17, mutta hyvä yritys! 😏✨
      Tietysti saat tehdä samanlaisen! :DD Haha mietin samaa, sä oot tosi "vaihteleva" ihminen, hyvällä tavalla siis <3

      Poista
  2. Tosi hyvä idea ja jälleen kerran hienosti toteutettu! Nyt vain mieitin, miltä itse kuulostaisin lauluna, ja... Äh, parempi on jos en kerrokkaan! Sen voin sanoa, että siitä tulisi sanalla sanoen KAUHEA! Mutta sinä sen sijaan kuulostat oikein mukavalta kuunneltavalta ja ihanalta biisiltä.<3 Ja niitä tähtiemojeita oli laskelmieni mukaan ✨18✨. Olen oikeassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!! <33 Nyt on pakko myöntää ettei mitään biisi voi olla kauhea - musiikki on taidetta niin kuin me ihmisetkin 💫
      Joo, tähtiemojeita on kyllä 18, mutta TÄHTIÄ ei ole 18! 😏😂

      Poista
  3. Ihana postaus, oikeasti, tää idea on mahtava ja hyvällä tavalla omaperäinen:D En nyt jaksa laskea tähtiä, mutta biisinä mä olisin... Hmm... No, joko sellainen piristävä pop-biisi josta tulee kesäfiilis vuoden ympäri TAI biisi, joka alkaa herkästi ja surullisesti mutta loppuu jymähtävän energisesti, en osaa valita! Mitä mieltä sä oot, Verhonen?:) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla <3 Mun ajatuksissa sä kuulostat piristävältä pop-biisiltä, jossa on tarttuva kertosäe mutta se c-osa on kaunis, herkempi säkeistö, en tiiä <3

      Poista
  4. Eräs lukija...05 heinäkuuta, 2023

    Uuuuu... mielenkiintoista :D Mä haluan oikeesti kuunnella sen, eli jos julkaiset sen joskus, kerrot sen mulle HETI. Okei? ✨️ Ja tosiaan... kanat on söpöjä, joten nyt kaikki peliin: tähtiemojeita on 18 ja jokaisessa on kolme tähteä, joten tähtiä on- *matikantaidot on lomalla* -54. Ja jos *-merkit laskettais tähdiks, tähtiä ois 58. Nyt jos menee pieleen, oli ainakin yritystä 😭

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eräs lukija...05 heinäkuuta, 2023

      Ja en lupaa mitään, mutta jos muistan ja keksin, voin laittaa postausideoita jossain vaiheessa kuuntelijasivulle <3

      Poista
    2. Eräs lukija...05 heinäkuuta, 2023

      Mulla ei nyt muutakaan tekemistä ole, joten spämmin nyt tänne. Sorry... :') Eli oisin varmaan itse joku pop-kappale. En nyt mikään Antti Tuisku -tyylin biletyspommi, mutta sellainen haikea ja kuitenkin rytmissä pysyvä, jossa on herkät sanoitukset. Okei nyt kuulosti oudolta xD Mutta ehkä tajusit ja jos et, ei voi mitään 🙈🙈

      Poista
    3. Totta kai kerron - vaikka koskaan ei varmaan tule kerrottavaa :D
      KYLLÄ - tähti on 54! Eli saat kanan 🐔 - ole hyvä mitä tykkäät? :)
      Hei kiitos <3
      Haha ei huolta, sun kommentteja on aina niin kiva lukea :D Ymmärsin <3
      Kiitos näistä kolmesta kommentista <33

      Poista
    4. Eräs lukija...07 heinäkuuta, 2023

      Tervetuloa vaan, kananen! Sä olet aika söpö 🐔 :)

      Poista
  5. Haha, mun ensimmäinen kommentti tähän blogiin, vaikka oonkin tätä seuraillut suunnilleen alusta asti :D Tää on tosi hauska ja kiva idea ja kiva toteutus myös - sekavuus ei haittaa mitään, sun mietteitä on aina kiva lukea. <3 Mä yritän nyt miettiä, millainen olisin itse lauluna, mutta öö... en oo varma. Rakastan sellaisia vähän reippaita biisejä, joiden kertosäe saa laulamaan mukana, ja joissa on kivat sanat, mutta oisinko mä itse sellainen, on sitten toinen kysymys... sun tääkin blogi on ihana, piti nyt sanoa, kun en oo aikasemmin kommentoinut 💙

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva kun kommentoit nyt :D Kiitos <33
      Niinpä, on on aina kivaa laulaa mukana :D Mä en varmaan olis sellanen biisi XD Kiitti paljon <3

      Poista
  6. Tää oli hauska postaus, jos nyt vähän sekava :DD Kuulosti oikein perhomaiselta, mut mikä on laulun genre?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :D <3 Joo se unohtui, se on.... Kaikkea mahdollista yhdistettynä :DD

      Poista

Lähetä kommentti

Hei, sanoitatko mulle kohta kommentin? Se saa sisältää lyhyitä ja pitkiä säveliä ja ihan mitä vain keksitään. Kiitos jo etukäteen. <3

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Alessandra ♡

Kunnelluimpaa musiikkiani kautta elämäni

Samaistuttavia säveliä